Poradnik - kiedy kontrować?
Guide wersja 0.5.
Counter - chyba najlepsza rzecz , która czyni tę grę tak ciekawą , dzięki kontrom można
odmienić losy walki 1 vs 1 a nawet 2 vs 1.
Pierwszym scrollem jaki kupiłem za astro było judo (z jasnych powodów)
Scroll ten opiera się głównie na grabach i counterze 200 dmg + i kg czyli ground hicie.
Grając postanowiłem wykorzystać poszczególne atuty judo.Na początku ich użycie kończyło się
przyjęciem całego kombo na klatę. Przeglądając kilka stron związanych z rf na zagranicznych
forach znalazłem kilka tutoriali dot. ogólnej gry jak i wyspecjalizowanych opisów
pojedynczych scrolli. W [...] tym przedstawię wam listę combo i moment w którym należy
kontrować oraz kilka porad z autopsji.
Ktoś napisał w poradniku :
"4. COUNTER
Rzadko używany, a jak używany to przez PRO
Kiedy używamy?
- gdy ktoś sliduje
- po zakończeniu naszego comba
- gdy wiemy że przeciwnik je zacznie
Umożliwia nam szybkie przejście w atak i wypchnięcie przeciwnika..."
Moim zdaniem używanie counterów "na wyczucie" gdy ktoś zaczyna combo mija się z celem.
Dlaczego? Otóż nie wiemy w którym momencie ktoś zacznie nas hitać ,czy też nie grabnie nas.
Jeżeli chodzi o kontrę przed pierwszym hitem najlepiej użyć ją podczas wymiany , gdy w miarę
ogarniamy z jaką częstotliwością ktoś nas bije , jakie robi delaye , czy grabuję itd.
Counter działa we wszystkich przypadkach oprócz guard breakerow np. 3 hit w pkk.
-Możemy kontrować C+Z w dragonie , Z (czyli slawne noob kungsu spammer) zresztą bardzo łatwe
gdyż wyskok jest baardzo wolny o ile skupiamy sie na poszczególnej osobie do ubicia na demo
i nie stoi ona za blisko ;
slide czyli wślizgi nogą oraz wejscia "barkiem".
To tyle na temat driftu i ramu.
-Skontrować możemy także bardzo elegancko ludzi , którzy lubia duzo skakac i kopać w
powietrzu. Wystarczy , że przewidzimy w którą stronę gracz znajdzie sie przed nami i w
momencie opadania klepiemy c+z. [Przy czym należy uważać , żeby nie znaleść sie plecami do
przeciwnika bo to się może źle skończyć ]
- Kontra przy recovery - gdy ktoś wstaje padem w przód ciskamy c + z i możemy wyprowadzić
nasze combo - grabnąć , et cetera.
Teraz skupmy się na counterze w trakcie wyprowadzania combo przez naszego przeciwnika
(tj. blokujemy a ktoś rozpoczyna combo i je kończy na naszej gardzie).
Tak długo jak blokujesz możesz kontrować innych pod warunkiem , ze ktoś nie skończy i nie
grabnie cię... Możesz przerywać wszystkie ataki w każdym combo ale niektóre są trudne do
ogarnięcia ze względu na swoja szybkość np 2 hit w mao gong , w bagu i pierwszy kop w karate
( i dla mnie osobiście c z w dragonie).Ponadto chciałbym podkreślić, że kontry nie są
proste. Trzeba mieć trochę doświadczenia tj. poznać większość styli by z łatwością
rozpoznawać combo i je kontrolować.
Poniżej przedstawiam listę na której rozpisane są scrolle , ich combo i dogodny moment na
skontrowanie.
Legenda:
P - Punch
K- Kick
K+G - Kick/Grab
* - kiedy kontrować
Carat Scrolle
-----------------------
Default:
PP*P
K*K
Street:
PP*P
K*K
Renegade:
PPP*P
PPP*K
Jujitsu:
P*PP*P - możemy kontrować w 2 różnych miejscach tj. po 1 i po 3 hicie. osobiście polecam
początkujacym robić to przed 4 hitem , gdyż ludzie często kończą combo w ju jitsu.
TaeKwonDo:
KKK*K
PK*K
Ninjitsu:
PPP*P
Shidokan:
KK*K
Kobudo: [tj. ju jitsu]
P*PP*P
KungFu:
KKK*K
Murekwon:
PPP*P
KK*K
Taekkykon:
KKK*K
Muay Thai:
PPP*K
MaoGong: -'-
P*P*PP
KK*K
Shaolin:
PK*P
Drunken Master:
PP*PP
KK*KK
Avenger:
PPPP*K
KP*KP
Exile:
KKP*K
PPP*K
Lucha Libre: (jeszcze niedostępne na eu.)
KK*KP
PPP*P
Red Scorpion: (jeszcze niedostępne na eu.)
P*KP
PPPP*P
Astro Scrolle
--------------------------
Jeet Kune Do:
KK*K
Boxing:
PPP*P
Karate:
KK*K
KKP*K
PK*K
Drunken Boxing:
PPP*P
Korshu:
KKK*K
Bagu:
PP*PP
PP*KKK
GuemGantu
PP*P
Pro Wrestling:
KP*K
Shoot Boxing:
PPP*P
KKK*K
KP*P
Capo:
KK*KKK
K*K+GK
Judo:
KK*K
Dragon:
KK*K
KK*PPK
Zin Taekwondo:
KKKK*K
Pa Kua Kwon:
KKP*P
KK*K
Vale Tudo:
P*PKk*K -'-
KK*PP*K -'-
K*Kg
Combat Sambo:
PP*P
KK*PK
Persona:
KK*K
Stinger: w środę?
KKKK*K
Blood Wind Ninjitsu:
kkp*kk
kk*kk
Muscle Buster: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*KK
KK*P
Infinite Barrage Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KKK*KK
KKK+GPP*K
Hitman: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*K
KPP*K
Muhon's Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPKK*K
KKK*K
Agent: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KK*KKK
Uwaga:kontry w kobudo zaznaczone są poszczególną postawą , więc możemy się ustawić przed
combo przeciwnika.
Jeżeli się spodoba będzie więcej , dojdą screeny itd. tymczasowo - wersja tekstowa.
edit1
Ok na życzenia przypis[y]:
Cytat z poradnika usera Tojeczek pt "Tutorial dla poczatkujących "
Rozpiska po angielsku dostępna na mlvalley.com pt "Guide to where to counter. (A.K.A. Break Points)"
Co do slidow to zostały omówione.
Ostatnio edytowany przez Judoka (2010-07-06 14:21:11)
Offline
ja czasem sobie po counteruje xD ale wolal bym miec scroll ktory ma lepszego countera <cytaj judo/combat sambo/wing chun etc> wtedy robił bym to częściej ale poradnik fajny napewno się przyda wielu osobom
Offline
Nice ^^ Plusik leci ;3
Dopisz jeszcze cosik o slide-counter Nie wiem czy to tak się nazywa xd Ale tak najlepiej można go nazwać po przyciskach jakie się w nim wciska ;P O ile wiesz o co mi chodzi
Ostatnio edytowany przez K0NIK0 (2010-07-05 21:31:02)
Offline
Bardzo ciekawy poradnik. Po pewnym czasie sami przekonam się kiedy kontrować, jednak lista combosów poszczególnych scrolli może być bardzo przydatna. Jest tego tak dużo że aż nie chce mi się wierzyć że sam to napisałeś No ale chyba muszę ci uwierzyć. A ten cytat "4. COUNTER
Rzadko używany, a jak używany to przez PRO
Kiedy używamy?
- gdy ktoś sliduje
- po zakończeniu naszego comba
- gdy wiemy że przeciwnik je zacznie
Umożliwia nam szybkie przejście w atak i wypchnięcie przeciwnika..."
To słowa Tojeczka o ile się nie mylę. Miał taki poradnik. Dałbym plusa gdybym mógł
Offline
Nieno ta rozpiska po których hitach sie counteruje jest mango. Wykorzystam to + leci
Tysięczny post! Fuck yea!
Ostatnio edytowany przez Protos (2010-07-06 07:44:54)
Offline
Fajne jest to w którym momencie, w którym scrollu można skotrować, gratulacje, ładny poradnik.
Offline
No ale dopisz o moim wspaniałym trikasie zwanym SC Dlaczego moim? Bo chyba tylko ja go na RF'ie używam :3
@Już go opisuję
@Slide-Counter
Jak sama nazwa wskazuje jest to slide (>>K) połączony z counter (K+G).
Jak robimy slide to przed nogami naszej postaci pojawia się kurz. Ten kurz można zbugować Jako, że slide kończy się na "Kick", a counter zaczyna się na "Kick" postanowiłem je połączyć ze sobą ;D Cała sekwencja wygląda tak: >>K+G. Zaczynamy od robienia zwykłego slide po czym zanim nasza postać się "położy" na ziemi i będzie "jeździć" (slidować) wciskamy G, tak że postać robi normalnego counter, a kurz ze slide leci dalej. "Skoro leci kurz slide to pewnie jest to atak". NIE! Jest to counter (Taka wersja dla pro : D)! W momencie gdy ktoś wykonuje combo można wprowadzić: >>K+G. Co nam to daje? Zwykły counter, ale z obrażeniami dodatkowymi wychodzącymi ze slide (tych dodatkowych dmg nie jestem pewien, ale raczej tak ^^) Jest to raczej odmiana counter dla graczy grających w "biegu" Czyli: Run,Hit,Run,Hit... ;D Powiem wam że pare razy mi to wyszło Dzisiaj też ;D
Have fun ^^
Ostatnio edytowany przez K0NIK0 (2010-07-06 20:11:26)
Offline
@2x up
Normalny counter w biegu,nie ma tam żadnego dmg ze wślizgu,a to że jest "kurz",nic nie zmienia.
K0NIK0 napisał:
Zwykły counter, ale z obrażeniami dodatkowymi wychodzącymi ze slide (tych dodatkowych dmg nie jestem pewien, ale raczej tak ^^)
No to może najpierw sprawdź,ale skoro to "twój trick" to powinieneś wiedzieć,szczegół że osobiście znam przynajmniej 4 osoby które potrafią w ten sposób wykonać countera,nie od dziś. ;] Oczywiście to jest ch*jstwo bo nie warto starać się o ten "kurz",bo i tak to nic nie daje,ale mimo wszystko to jest łatwe.^^
@OFF Topic
Tak stinger w środę.
Offline
Heh ładny poradnik! + leci
btw. Nie ma Wing Chun i Koroshu źle napisane.
Ostatnio edytowany przez Return (2010-07-27 00:19:50)
IGN: PechowiecPL
Level: 27
Scroole: Pa Kua Kwon, Pro Wrestling, Muscle Buster, Dragon
Exo: Black Taurus, Hello Frankie, Suriya Crystal
Offline